8/9/10

Incendis al cor del País Valencià

No ha fet ponent en tot l'estiu, i un dia que bufa s'encenen totes les muntanyes alhora. Quina casualitat, no? Evidentment no, estaven esperant el moment de secor i fort vent. A l'hora d'informar-me Canal 9 m'ha servit de poc (com sempre), Vilaweb m'ha donat les primeres notícies i m'ha enviat al Twitter. Tot i que em fan repelús les famoses xarxes socials, per poca utilitat per al temps que et poden arribar a ocupar, reconec que per a seguir fets puntuals al minut són molt útils. Allí he sabut de les evacuacions de Bocairent i de la falta de llum, aigua i telefon a alguns llocs. Al Twitter, també, n'hi havia enllaços a altres llocs com Aramultimèdia i a Youtube, on també he vist coses interessants.

Les noves tecnologies, que de vegades serveixen per a favades, en ocasions s'usen per a informar, arribant allí on els periodistes no acaben d'arribar (alguns ja fa temps que no saben). M'ha agradat la informació que només ha donat L'Informatiu, de què la zona cremada té un projecte d'autovia i d'alta tensió per a construir. Casualitat també.

Més imatges:
De moment no he sentit crítiques a la gestió del foc, però m'ha sorprés que de seguida a vingut l'exèrcit espanyol. Serà perquè els bombers fa temps que es queixen de la falta de pressuposst per a ampliar plantilles i renovar maquinària? Serà pels retalls de brigadistes i de contractes que fa anys que es fan? El que és evident és que el foc arribà al nucli de Bocairent abans que els bombers i els mitjans d'extinció perquè estaven a Agullent i Simat. Un incendi així és molt difícil, però sense mitjans encara ha sigut un miracle que no s'haja encés tota la Mariola.